Klik untuk murah rezeki !!

Thursday, February 11, 2010

:: Profile Syarikat Kenshido International ::


                                       LATARBELAKANG SYARIKAT

Kenshido International merupakan sebuah syarikat tempatan yang menerajui ombak webucation pada tahun 1999. Apabila IT diperkenalkan pada tahun 1990, syarikat melancarkan program E-learning untuk menyediakan pelajar bersiap sedia menghadapi peperiksaan dan mencapai kecemerlangan A.

Ditubuhkan pada tahun 1999 oleh En. Jason Kok ( Presiden dan Group CEO). Setelah 10 tahun sejak penubuhan, Kenshido International telah berjaya membantu beribu pelajar Skor A dalam peperiksaan utama kerajaan termasuklah UPSR, PMR dan SPM. Hari ini, jenama Score A telah unggul.

                                            LEMBAGA PENGARAH
Mr. Jason Kok Min Chong
                                                              Presiden dan Group CEO

Jason Kok telah diakui sebagai “Top Networker” dan “Walking Testimony” antara networker terunggul dalam industri MLM. Sebagai juruaudit bertauliah, kerjaya beliau bermula dengan Pejabat Ketua Audit Negara dan ditugaskan di Jabatan Hasil Dalam Negeri berhenti dalam tahun 1986. Beliau menyertai sebuah merchant bank selama 3 tahun sebelum meninggalkan sektor koperat dan melibatkan diri sepenuh masa dalam industri MLM hingga kini.
Selama 25 tahun berkecimpung dalam MLM, beliau bukan sahaja bertanggugjawab mepelopori perkembangan dan halatuju syarikat, malahan kepakaran beliau terbukti sebagai MENTOR kepada Kenshido International.
     En Jason Kok sebagai “living example” yang paling mengutamakan pengamalan kejujuran dan keikhlasan dua hala antara syarikat dengan networker.
                                                                       4 Kepakaran:

:: Pengurusan kewangan ::
:: Pembina impian :: 
:: Perhubungan Networker :: 
:: Latihan sistem :: 
   :: Sokongan sistem :: 

Mr. Steven Cheong Chee Meng
       Pengurus Besar

En. Steven Cheong bermula kerjaya beliau sebagai Penolong pengurus pentadbiran selepas graduan di Perth, Australia. Beliau pulang ke Malaysia dalam tahun 1973 dan mula berkecimpung dalam industri MLM berikutan dengan bukti-bukti yang tercatat. En. Steven Cheong telah mencapai kejayaan dalam kedua-dua industri pemasaran satu tingkat (single level) dan berbilang tingkat (multi level).
En. Steven Cheong pernah menjayakan beberapa syarikat MLM apabila memegang jawatan sebagai pengurus besar dan pengarah pemasaran dan Pentadbiran. Dengan pengalaman dan pendedahan melebihi 30 tahun dalam industri MLM. Beliau yakin mencatat rekod dan mencecah pendapatan untuk networker serta menyumbang dan membawa Kenshido International ketahap yang lebih tinggi

Kepakaran:

::Pengurusan::
::Pehubungan awam::
::Penceramah umum::
::Pembina rangkaian::
::Motivasi::


Puan Norlia Ahmad
  Executive Iron Lady

Puan Norlia telah terlibat dalam penubuhan Edu-2U Portal Sdn Bhd dan bertanggungjawab mengadakan hubungan dua-hala dengan kerajaan. Selepas menghabiskan masa selama lebih 20 tahun bekerja dengan berbagai kementerian (di antaranya, termasuk Jabatan Perdana Menteri dan Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna), Puan Norlia, melalui rangkaikerja hubungannya yang luas, telah terbukti sebagai asset yang sangat berharga kepada perniagaan Syarikat ini.

Dato’ Ghazali Bin Uda Umar
Director of ScoreA™ Worldwide Sdn Bhd

Education Director

Dato’ Ghazali merupakan seorang pendidik yang berjaya yang mempunyai lebih 39 tahun pengalaman dalam pendidikan. Beliau telah memperoleh ijazah Sarjana dalam Pendidikan dari University of Alberta, Kanada. Malahan, beliau juga merupakan seorang siswazah dari University Melaya dengan B.A. (Hons) dan pemegang “Diploma in Higher Education Admin” dari University of London.

Dalam bidang pendidikan, Dato’ Ghazali pernah memegang beberapa jawatan penting seperti Bekas Pengarah Pendidikan di Melaka, Pulau Pinang dan Perak; Timbalan Pengarah Pendidikan di Pahang dan Johor, Pengetua di Sekolah Menengah Sultan Abdul Aziz di Teluk Intan, Perak; Pengetua Sekolah Alam Shah; Penyelia Kanan Bahagian Latihan Guru, Kementerian Pendidikan; Pengerusi Srurhanjaya Perkhidmatan Awam, Perak.

Dengan pengalaman dan kepakarannya yang sangat luas, Dato’ Ghazali telah banyak menyumbang kepada kejayaan Syarikat ini.


                                

No comments:

Post a Comment